XIV edycja akcji (ŚDTM 2024) odbyła się 15 listopada 2024 r. Uczniowie naszej szkoły corocznie uczestniczą w tym wydarzeniu.
Jaki jest cel akcji?
Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja jest okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości.
Na czym polega?
„Tabliczkowa wiedza” sprawdzana jest w niecodzienny sposób – podczas krótkich egzaminów z tabliczki mnożenia. Egzaminatorami są właśnie młodsi uczniowie. Tworzą oni specjalne Komisje oraz Patrole Egzaminacyjne. Zaopatrzeni są w losy i przepytują starszych kolegów oraz dorosłych. Jak pokazuje doświadczenie, taka zamiana ról jest często okazją do nauki i świetnej zabawy. Dzieci są niezwykle zmotywowane pełnieniem ważnej funkcji egzaminatora. Tego dnia w trakcie lekcji matematyki uczniowie zmagają się z nietypowymi zadaniami matematycznymi, rozwiązują łamigłówki, przygotowują plakaty i biorą udział w konkursach, np. „tabliczka mnożenia na czas” na platformie matzoo. Akcja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Wielu uczniów otrzymało tego dnia oceny bardzo dobre i celujące z matematyki.