„Za dużo. Jak uratować trudny dzień”, zajęcia edukacyjne w ramach akcji czytelniczej #wilgawspiera w Bibliotece szkolnej. 25 lutego bibliotekę szkolną odwiedzili uczniowie klas pierwszych, którzy uczestniczyli w zajęciach edukacyjnych w ramach akcji #wilgawspiera. Bohaterem zajęć było opowiadanie autorstwa Jolene Gutierrez „Za dużo. Jak uratować trudny dzień”, wzbogacone pięknymi ilustracjami Angel Chang. Autorka w sposób przystępny dla małych dzieci przybliża temat postrzegania otoczenia przez dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej. Po lekturze, w oparciu o przygotowane materiały oraz własne przeżycia dzieci opowiedziały, jak się czują gdy dookoła jest „Za dużo. Za głośno. Za jasno. Za ciasno…” oraz w jaki sposób „oswajają” swoje otoczenie, aby poczuć się bezpiecznie. W ćwiczeniach z wykorzystaniem piłek mimicznych emocji oraz kostki z gry „Toczenie się po uczucia” dzieci uczyły się nazywać emocje oraz określać sytuacje, w których ich doświadczają. Wykorzystując metodę burzy muzgów stworzyły pełne emocji chmurki. Dziękujemy za udział w zajęciach.