Szkoła Podstawowa nr 4
im. Obrońców Westerplatte w Wyszkowie

Zielona Szkoła

04.06.2023
W poniedziałek 29.05.br. klasy: 6a, 3a, 3b i 2c wyjechały na Zieloną Szkołę do Kamiannej.

Pierwszy dzień wycieczki to zwiedzanie Kopalni Soli w Bochni.
Drugi dzień Zielonej Szkoły w Beskidzie Niskim był pełen wrażeń i atrakcji. Zwiedziliśmy Pasiekę Barć, Pszczelą Wioskę, skansen.  Następnie wybraliśmy się na Pszczeli Szlak po górach.
Dzień trzeci Zielonej Szkoły. Dzisiaj spędziliśmy czas w Krynicy w Parku Linowym - adrenalina i szczęście - wszyscy przekraczali granice swoich możliwości…Następnie Pijalnia Wód, krynicki deptak J. Kiepury, niesamowita architektura, Romanówka z dziełami Nikifora zrobiły na dzieciach niesamowite wrażenie. W drodze powrotnej do pensjonatu zajechaliśmy do  Berestu, gdzie oglądaliśmy przepiękny ikonostas.
Czwarty dzień wycieczki. To był najbardziej kolorowy i wesoły dzień naszej wycieczki! Dzień Dziecka spędziliśmy  na najwyższym szczycie Beskidu Sądeckiego Jaworzynie Krynickiej (1114 m n. p. m.). Przygotowano tam dla naszych Dzieci wiele atrakcji: stanowisko ratownictwa GOPR, pokaz sprzętu policyjnego, praktyczne zajęcia z Leśnym Zakładem Doświadczalnym, gry i zabawy z Animatorami, szaleństwa na dmuchańcach, malowanie twarzy, zabawy z bańkami mydlanymi.  Nasi uczniowie rozwiązywali konkursy przyrodnicze. Nagrodami były sadzonki drzew z krynickiej Stacji Dydaktyczno - Badawczej. Ze szczytu zjechaliśmy wprost na kolejną imprezę dziecięcą w samym centrum uzdrowiska. Za nami niezwykłe, wspólne i radosne świętowanie tego szczególnego dnia.
Piąty i ostatni już dzień Zielonej Szkoły. Na koniec zwiedziliśmy  zamek „Stara Baśń” w Grybowie. Średniowieczne opowieści, przechadzanie się zamkowymi galeriami, rekonstrukcje zdarzeń w historycznych  strojach, strzelanie z łuku, turnieje rycerskie…
Szczęśliwi wróciliśmy do domów.